رایانه یار

SEO چیست و چگونه آن را به کار بگیریم ؟

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

چکیده:
هر گاه شما درخواستی از موتور جستجوگر داشته باشید آن را در تکست باکس آن نوشته و دکمه ی enter فشار می دهید بعد از مدتی بسیار کوتاه لیستی از وبسایت ها به شما نمایش داده می شود که اجزای این وب پیج ها شامل واژه های مرتبط با درخواست شماست .

تا این جای کار که مشکلی ندارد اما آیا تا به حال برایتان جالب نبوده که چرا عده ای از وبسایت ها رتبه ی بهتری می گیرند و در ابتدای لیست چند صفحه ای می آیند ,‌ جواب آن بسیار ساده است , ‌ این برتری به دلیل قدرت و تکنیک مخاطب یابی وب است اگر تابحال به دنبال این موضوع رفته اید حتما کلمه ی سئو را شنیده اید .
SEO یا  Search Engine Optimization که به معنی بهینه سازی موتور جستجوست عبارت است از تکنیک هایی که در وب اعمال شده تا موتور جستجو را در پیدا کردن اجزای داخلی وبسایت کمک کند و به همین دلیل است که وب در برابر میلیون ها وبی که برای درخواست مورد نظر پاسخ دارند رتبه ی بهتری می گیرد و در ابتدای لیست قید می شود پس تا اینجا سئو برای شما ترافیکی را از طرف موتور جستجو به ارمغان آورده است .
برای یادگیری تکنیک های سئو شما باید طرز کار موتو جستجو ها و تفاوت بین الگوریتم موتور جستجو های ابرقدرت را بدانید .



1 – موتور جستجو ها چگونه کار می کنند ؟

اولین قدم در یادگیری سئو : قبول کنید موتور جستجو انسان نیست .
موتور جستجو ها بر خلاف انسان ها بر اساس متن تصمیم می گیرند, اگر چه تکنولوژی های طراحی وبسایت و برنامه نویسی به سرعت  در حال رشد است اما موتور های جستجو هنوز هم از آن هوش و ذکاوت دورند که زیبایی یک طراحی ساده را درک و یا از بودن افکت ها و جلوه های ویژه درلا به لای صفحات وب لذت ببرند .
موتور های جستجو تنها درون وب می خزند و به دنبال آیتم های از پیش تعریف شده و مشخص یک وب هستند تا بتوانند ایده ی اصلی وب را بفهمند جالب اینجاست آنها عمدتا به دنبال متن هستند .
موتور جستجو ابتدا درون وب را جستجو میکند سپس یافته ها را فهرست بندی کرده و بعد از پردازش و محاسبه توسط فرمول های از پیش تعریف شده ‏,  نتایج را به درخواست ربط داده و آن ها را بازیابی می کند .
پس تا اینجا فهمیدید که نباید به دنبال شلوغ کردن وب خود با فایل های فلش و افکت ها ی صوتی و غیره باشید .



2 – تفاوت بین موتور های جستجوگر

اگرچه قاعده ی اصلی سیستم موتور های جستجو یکسان است اما تفاوت ها ی کوچک در ساختمان آن ها باعث اختلاف زیاد در نتیجه ی کار آن ها می شود .
برای موتور جستجو ها ی مختلف فاکتور های متفاوتی مهم حساب می شوند مثلا در میان متخصصین سئو جوک شده که الگوریتم های بینگ عمدا بر خلاف افرادی برنامه ریزی شده که وب خود را برای گوگل بهینه کرده اند .
اگر تفاوت میان موتور ها حقیقت کوچکی هم باشد ایجاب می کند که وب خود را طوری بهینه کنیم که برای بیشتر از یک موتور ایندکس شویم و این دقت زیاد ی در به کارگیری تکنیک های سئو می طلبد .
برای مثال موتور جستجو های یاهو و بینگ بر کلمات کلیدی موجود در صفحه تاکید می کنند در حالی که گوگل اهمیت زیادی برای این مسئله قائل نیست درعوض وجود لینک برای گوگل فوق العاده حیاتی محسوب می شود .


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">